تحولات بخش کشاورزی به تقویت جایگاه اقتصادی کشور منجر می شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: تحولات عظیم در بخش کشاورزی منجر به تقویت جایگاه کشور به لحاظ اقتصادی در منطقه شده و تامین امنیت غذایی را در جامعه به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهرروز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک تنظیم قیمت محصولات، تامین نهاده شامل بذر و کود و نظارت دولت در خرید تولیدات را ازجمله تحولات در این بخش برشمرد وافزود: این تحولات رونق و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی با تاکید بر استفاده از بذور منطبق با شرایط اقلیمی، مصرف کود به موقع و به اندازه کافی اظهارداشت:این اقدامات موجب افزایش تولید و خرید محصولات با قیمت منطقی از بهره برداران  و کوتاه شدن دست واسطه ها شد و سود را به تولید کنندگان بر می گرداند.

شعبانی فرد ادامه داد: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک و نیاز به ایجاد فضای سبز مناسب، پرداختن به تولید نهال و استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات دولتی از نیازهای اصلی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور است.

وی توضیح داد: از اقدامات خوب این استان در راستای توسعه درختکاری و استفاده بهینه ازمنابع، تزریق پساب تصفیه شده شهراراک به دشت فراهان است که موجب رونق درختکاری و فضای سبز می شود.

استاندار تاکید کرد: انجام عملیات آبخیزداری در شهرستان تفرش مانع از سیلاب های فصلی و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و همچنین احداث سد کمال صالح اراک تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و حفظ اکوسیستم منطقه داشته است که از اقدامات مهم در این استان می باشد.

شعبانی فرد خاطر نشان کرد: استان مرکزی در زمینه عقد قرارداد با بانک های عامل در حوزه کشاورزی رتبه سوم کشور را داشته و در زمینه تسهیلات گام های موثری برداشته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:16 | نویسنده : میثم اله وردی |